WaterAid

WaterAid ændrer livet for de fattigste og mest marginaliserede mennesker ved at forbedre deres adgang til rent vand, sikre toiletforhold og god hygiejne.

Driftsomfang

Large

Sektor

International, udenrigsanliggender

Mål

Produkt

G Suite til nonprofitorganisationer

Google Ad Grants

YouTubes nonprofitprogram

Fotokreditering

WaterAid

Website

https://www.wateraidamerica.org/

Udfordringen

En problemfri og integreret kommunikation er nøglen til at holde WaterAids dedikerede medarbejdere og frivillige forbundet med hinanden. WaterAids mål er at sætte en stopper for vand- og sanitetskrisen, og for at nå det mål ønsker de at skabe opmærksomhed omkring dette problem, så det forbliver højeste prioritet hos deres nuværende støtter, samtidig med at de fanger opmærksomheden hos nye, potentielle donorer.

Historie

WaterAid bruger YouTube til at skabe forbindelse til deres målgrupper på forskellige måder. Sjovt og humoristisk viralt indhold tiltrækker den yngre målgruppe, mens videoer fra feltkontorerne sætter fokus på de globale programmer.

Google Drev er et andet uvurderligt aktiv, der gør det muligt for medarbejderne at få adgang til vigtige filer fra enhver enhed eller placering. Det er især vigtigt, når 38 kontorer fordelt på seks kontinenter skal holde sig i forbindelse med hinanden.

WaterAid bruger også Google Analytics i kombination med Google Tag Manager til at forbedre sporingsmulighederne, f.eks. ved at identificere trafikken efter bruger og ikke efter enhed. Det giver en meget større indsigt i, hvilken vej man bør gå med WaterAids websites.

"Ved at give velgørenhedsorganisationer adgang til Google-værktøjer på virksomhedsniveau får nonprofitorganisationerne et fuldt ud integreret system, hvor de kan skabe, målrette, promovere og spore budskaber til deres vigtigste målgrupper, samtidig med at de kan konkurrere med de næsten ubegrænsede ressourcer, som store virksomheder og forbrugerbrands har adgang til."

Tiffany Langston, Communications Manager, WaterAid

Effekt

De værktøjer, der er tilgængelige gennem Google til nonprofitorganisationer, har gjort det muligt for WaterAid at skabe mere engagerende og interaktivt onlineindhold, hvilket har resulteret i bedre forbindelser med nye donorer. Den større indsigt i målgruppen på nettet, som WaterAid dermed har fået, har også gjort det muligt at optimere deres website og på den måde skabe den bedste brugeroplevelse. Al denne støtte har gjort det muligt for WaterAid at sørge for sikkert vand til to millioner mennesker og sanitet til tre millioner mennesker inden for det seneste år.

Se, hvordan andre organisationer bruger Google til nonprofitorganisationer til at gøre en forskel.