Kiva

Det er Kivas mission at sætte mennesker i kontakt med hinanden og åbne døren for lånemuligheder, der kan afhjælpe fattigdom. Via nettet og et verdensomspændende netværk af mikrofinansieringsinstitutioner skaber Kiva mulighed for, at enkeltpersoner kan låne helt ned til 25 USD, så der på den måde skabes nye muligheder rundt om i hele verden.

Driftsomfang

Large

Sektor

Offentlig, samfundsmæssig gavn

Mål

Find donorer

Pengeindsamling

Skab dit YouTube-indhold

Skab opmærksomhed

Produkt

Google Ad Grants

YouTubes nonprofitprogram

Fotokreditering

Kiva

Website

https://www.kiva.org/

Udfordringen

Kiva gør mikrofinansiering personlig ved at skabe forbindelse mellem udlånere og lånere rundt om i verden. Disse lånere ønsker lån, der kan hjælpe dem til at udvide deres forretninger. For at Kiva skal kunne forbinde disse grupper med hinanden har de brug for at blive større og få spredt budskabet om deres vigtige arbejde.

Historie

Kiva begyndte at bruge Ad Grants til at reklamere for deres organisation, hvilket hurtigt blev den primære kilde til trafik til deres website. Når mulige lånere undersøger, hvordan de kan få del i mikrofinansieringen, kan Kiva sørge for at levere højt kvalificerede emner. Kiva kan finde folk, der allerede er interesseret i denne mission og gerne vil involveres i en organisation som deres.

Kiva har også brugt YouTube til at aktivere fællesskabet på denne platform ved at opfordre ligesindede, frivillige og brugerfællesskabet til at skabe og uploade YouTube-videoer hver dag.

"Google og de Google-værktøjer, vi bruger hver dag hos Kiva, har hjulpet os med at betjene mere end 2,1 millioner mennesker rundt om i verden og banet vej for mere end 890 millioner USD i lån til bønder, iværksættere og studerende, der arbejder på at gøre deres drømme til virkelighed."

Buckley White, Product Marketing Lead, Kiva

Effekt

Cynthia, der har et lille landbrug i Zimbabwe og er alenemor til to, brugte et Kiva-lån til at redde høsten, da landet blev ramt af en af de værste tørker nogensinde.

Cynthia forbandt en kunstig sø til et markområde, hvor hun dyrker okra, søde kartofler og korn, ved hjælp af et system af rør og en vandpumpe. Med et Kiva-lån på 1.000 USD, som blev givet af 35 lånere fra hele verden, kunne Cynthia købe det brændstof, hun skulle bruge til at køre pumpen, og dermed redde sine afgrøder.

Hun bruger noget af overskuddet fra sin gård til at betale for børnenes skolepenge og bruger også penge på at videreuddanne sig selv. Hun var nødt til at forlade skolen, da hun var teenager, men hun arbejder nu på at få en gymnasieuddannelse, så hun kan være et godt eksempel for sine børn og andre unge piger.

"Livet uden en uddannelse er som en plante uden vand. Så jeg er fast besluttet på at sende mine børn i skole, uanset hvad," fortæller Cynthia.

Se, hvordan andre organisationer bruger Google til nonprofitorganisationer til at gøre en forskel.