Royal National Lifeboat Institution

RNLI, Royal National Lifeboat Institution, er en velgørende institution, der redder liv til søs. Siden 1824 har RNLI's livreddere og besætninger på redningsbåde reddet mindst 140.000 liv til søs ved hjælp fra velgørende donationer.

Driftsomfang

Medium

Sektor

Offentlig, samfundsmæssig gavn

Mål

Find donorer

Rekruttere, oplære og skabe kontakt til frivillige

Skab opmærksomhed

Produkt

Google Ad Grants

YouTubes nonprofitprogram

Fotokreditering

Nigel Millard/RNLI

Website

https://rnli.org/

Udfordringen

RNLI redder i gennemsnit 24 liv om dagen. De tilbyder døgnbemandede tilkaldetjenester til eftersøgning og redningsaktioner i Storbritannien og Irland samt livredningstjeneste i sommersæsonen. Driften af RNLI opretholdes takket være donationer fra organisationens støtter. Af samme grund er det altafgørende, at RNLI øger bevidstheden om deres sag.

Historie

RNLI bruger værktøjer fra Google til at give deres støtter en stor oplevelse – og til at tiltrække potentielt nye støtter.

Den velgørende institution har mere end 230 poster med redningsbåde i Storbritannien og Irland, og hver redningsbåd er udstyret med et kamera, der optager alle redningsaktioner. Dramatiske liveoptagelser uploades til YouTube og viser støtterne, at deres bidrag gør en forskel. Uanset om det er en trawler, der bliver kastet rundt mellem bølgerne i en voldsom storm eller en skælvende hvalp, der bliver genforenet med sin ejer, gør dette fængende indhold, der nemt kan deles, den yngre målgruppe opmærksom på nonprofitorganisationens arbejde. RNLI's YouTube-kanal har i gennemsnit 75.000 visninger om måneden og har 10.000 abonnenter.

Siden 2005 har RNLI brugt Google Ads og Ad Grants til at målrette mod nye støtter – de rette støtter på det rette tidspunkt. Da RNLI ti år senere var fokuspunkt for en dokumentar fra BBC, var Ad Grants med til at få maksimalt udbytte af denne mulighed for at øge folks bevidsthed om RNLI's indsats. Ved hjælp af relevant indhold og effektiv målretning opnåede organisationen rekordhøje besøgs- og donationstal.

RNLI har i lang tid brugt Google Analytics til at analysere opgørelser over trafik og brugeradfærd. Siden 2014 har disse statistikker bidraget til den første organisationsomspændende indholdsstrategi. Hos RNLI kigger de ikke kun på rapporter – de skrider til handling. Dette gør de for at sikre sig, at onlineindholdet tilpasses målgruppen, og at websites anvender de fremgangsmåder, som organisationen har brug for.

"Ved hjælp af værktøjerne fra Google kan vi udforske nye måder at øge opmærksomheden om vores velgørende institution og det arbejde, som vores frivillige bidrager med."

Nigel Saxon, Emedia Manager, RNLI

Effekt

Da RNLI er en nonprofitorganisation, som modtager 92 % af sine indtægter fra donationer, kan den velgørende institution fortsætte med at redde liv til søs hver dag med lidt ekstra hjælp fra værktøjerne i Google til nonprofitorganisationer. Disse værktøjer øger opmærksomheden omkring organisationen, hvilket resulterer i en stigning i antallet af donationer.

Se, hvordan andre organisationer bruger Google til nonprofitorganisationer til at gøre en forskel.