Thrive DC

Thrive DC er grundlagt i 1979 og har som mission at forebygge og gøre en ende på hjemløshed i Washington, D.C.

Driftsomfang

Small

Sektor

Humanitær organisation

Mål

Effektiv kommunikation og samarbejde

Find donorer

Få mere trafik til dit website

Pengeindsamling

Rekruttere, oplære og skabe kontakt til frivillige

Skab opmærksomhed

Udvid din rækkevidde

Øge produktiviteten og strømline driften

Produkt

G Suite til nonprofitorganisationer

Google Ad Grants

Fotokreditering

Thrive DC

Website

https://www.thrivedc.org

Udfordringen

16,4 % af befolkningen i Washington D.C. lever i fattigdom1, og huspriserne stiger år efter år. Thrive DC skal levere en hurtig og stor indsats for at afbøde risikoen for stigende hjemløshed i Washington D.C., der på nuværende tidspunkt berører 7.400 mennesker2.

"Når man indsamler 3 millioner dollars til at servere tusindvis af måltider om året, hjælpe folk med at holde op med at drikke, vende tilbage til samfundet efter fængsel eller finde et arbejde, er ineffektivitet det sidste, man har brug for. Google til nonprofitorganisationer gør os mere effektive."

Daniel Meloy, Thrive DC’s Development Director.

Historie

En typisk morgen hos Thrive DC begynder med en solid morgenmad, der serveres for 150-200 mennesker. På dette tidspunkt har klienterne også adgang til brusere og faciliteter til tøjvask. I løbet af ugen koordinerer Thrive DC misbrugsrådgivning, støtteprogrammer for folk, der har været i fængsel, en fødevarebank, jobtræning, adgang til et computerrum og en postservice for 1.000 klienter. Med blot 16 ansatte servicerer Thrive DC mere end 2.000 klienter, koordinerer 2.400 frivillige, serverer 160.000 måltider og fordeler over 63,5 ton mad via sit nødspisekammer.

Nøglen til deres succes er et produktivt team, et meget struktureret system til at administrere de frivillige og en effektiv strategi for pengeindsamling. Da Google til nonprofitorganisationer besøgte Thrive DC’s kontor i Washington, blev vi utrolig stolte af at se, hvordan vores produkter hjælper med det hele.

Effektivitet er altafgørende for et lille personale, hvis arbejde forandrer tusindvis af menneskers liv. G Suite gør Thrive DC endnu mere produktiv. Google Kalender bruges til at fordele hundredvis af frivillige på seks forskellige programmer hver uge, og begivenheder bliver tildelt farver, så man hurtigt kan se, hvilke grupper der står for hvad og hvornår. Med Google Drev og Hangouts når samarbejdet nye højder: "Når vi organiserer vores database med frivillige, arbejder vi alle sammen i det samme Google-regneark. I løbet af to timer har vi klaret en opgave, der ellers ville have taget to uger," siger Kira Lanier, Thrive DC’s Development Manager. "Hvis vi ikke sidder sammen, kan vi kommunikere i vores Hangout-gruppechat."

"Takket være G Suite kan vi klare det administrative arbejde hurtigere og bruge mere tid på at tjene lokalsamfundet."

Kira Lanier, Thrive DC’s Development Manager


"At tjene lokalsamfundet" har en meget specifik betydning for Thrive DC. Det handler om at tilbyde mad og omsorg til en udsat gruppe mennesker hver dag, men også om at udvikle støtteprogrammer for de hjemløse, så de kan blive integreret i samfundet igen, klare sig selv, finde et arbejde og med tiden få en bolig igen. Et så ambitiøst formål kræver hele tiden flere ressourcer. Traditionel offline pengeindsamling er stadig vigtig for Thrive DC, men ressourcerne fra pengeindsamling via reklamepost vokser ikke. Som et online værktøj har Ad Grants åbnet en ny mulighed for at samle penge ind. "Vores støtter ved mere om os end nogensinde før, og det er, fordi vi ikke skal betale for at annoncere online. Uden Google ville vi ikke have haft ressourcerne til det," siger Alicia Horton, Executive Director. Thrive DC's online donationskanaler oplever nu en tocifret vækstprocent hvert år.

Effekten af Google til nonprofitorganisationer

  • G Suite har drastisk forandret den måde, Thrive DC arbejder, administrerer frivillige, kommunikerer og endda finder medarbejdere på. For første gang nogensinde har teamet hyret en medarbejder, der arbejder uden for kontoret. Ved at holde videokonferencer i Hangouts Meet og dele dokumenter i Google Drev kan alle let arbejde sammen fra forskellige steder på samme tid.
  • Omkostningsfri adgang til G Suite og Ad Grants svarer til værdien af mere end 1.000 lægekonsultationer og yderligere 40.000 måltider om året for Thrive DC's klienter.
  • Med Ad Grants:
    • Er onlinedonationer steget med 38 % fra 2017 til 2018.
    • Er websitet blevet så synligt, at Thrive DC nu modtager nok ansøgninger fra frivillige online og ikke længere behøver at bruge tid på rekruttering. Det sparer 40 arbejdsdage hvert år, og de ekstra ressourcer hjælper Thrive DC med at betale for 5.400 lægekonsultationer i lokalområdet.

1Kilde: U.S. Census Bureau, District of Columbia, Quick Facts, 2017
2Kilde: United States Interagency Council on Homelessness

Se, hvordan andre organisationer bruger Google til nonprofitorganisationer til at gøre en forskel.