Ofte stillede spørgsmål

Svar på ofte stillede spørgsmål

Hvad er Google Ad Grants?

Google Ad Grants skaber forbindelse mellem mennesker og de sager, de går op i, ved at give kvalificerede nonprofitorganisationer op til 10.000 USD om måneden i form af gratis annoncering.

Hvordan fungerer Google Ad Grants?

Med en Google Ad Grants-konto opretter du annoncer, der bliver vist i Google Søgning. Din organisations annoncer vises enten for sig selv eller nedenunder betalte annoncer. Der er tale om tekstbaserede annoncer på sider med søgeresultater på Google.com.

Du kan få flere oplysninger om, hvordan Ad Grants fungerer, i Hjælp.

Er det okay at have en Ad Grants-konto og en almindelig, betalt Google Ads-konto på samme tid?

Ja, standardkonti er en god måde at styrke din gennemslagskraft på og få adgang til yderligere funktioner som f.eks. remarketing, billedannoncer og videoannoncer. Dine konti ender ikke med at konkurrere med hinanden, fordi Ad Grants-annoncer er med i en separat auktion efter betalte annoncer.

Vi er en lille nonprofitorganisation. Kan vi stadig konkurrere med store organisationer på Google.com og drage fordel af Google Ad Grants-programmet?

Ja, Google Ads fokuserer på relevans. Faktisk kan små, lokale legatmodtagere, der bruger søgeord og målretning, der fokuserer på et bestemt sted, blive vist før store, landsdækkende organisationer. For at skille sig ud fra mængden, især i vigtige perioder som f.eks. afslutningen på året, hvor der gives mange donationer, kan nonprofitorganisationer overveje at investere i en Google Ads-standardkonto for at skabe større rækkevidde.

Kan jeg vælge kun at vise mine annoncer i ét geografisk område?

Ja. Geografisk målretning giver dig mulighed for at vise annoncer til brugere i et bestemt område.

Du kan vælge bestemte byer, delstater, provinser, byområder, lande og regioner. Du skal bare sikre dig, at du overholder kravene i politikken om geografisk målretning, når du opretter geografisk målretning for dine kampagner.

Hvilke krav er der til Google Ad Grants?

For at kvalificere sig til Google Ad Grants skal din organisation være en kvalificeret nonprofitorganisation, have et website af høj kvalitet, der overholder vores websitepolitik og være i stand til at overholde programpolitikkerne.

Hvor meget koster Google Ad Grants?

Du betaler ikke for Ad Grants-kampagner. Når du har kvalificeret dig til programmet, har du et budget på 10.000 USD om måneden i form af gratis søgeannoncer, som du kan bruge på flere forskellige kampagner. Midlerne videreføres ikke, hvis de ikke bruges.

Når du har aktiveret Ad Grants, er dit annoncebudget automatisk tilgængeligt på din konto, og du behøver ikke anmode om budgettet fra Google.

Skal jeg bruge alle 10.000 USD hver måned for at beholde mine legater fra Ad Grants?

Nej, der ingen krav om et bestemt forbrug.

Hvordan kan jeg ansøge om Google Ad Grants?

Se disse kvalifikationskrav, og ansøg om Google til nonprofitorganisationer. Se denne detaljerede videovejledning for at forstå ansøgningsprocessen fra start til slut.

Hvordan logger jeg ind på Google Ad Grants?

Når du er blevet godkendt til Ad Grants, kan du få adgang til din konto via Google Ads-platformen. Gå til ads.google.com, og log ind med den mailadresse, du brugte til at tilmelde dig Google til nonprofitorganisationer.