Special Olympics World Games 2015

Special Olympics giver udviklingshæmmede mulighed for at deltage som accepterede og værdsatte medlemmer af deres fællesskab, hvilket er med til at skabe et mere respektfuldt og rummeligt samfund for alle. World Games 2015, som var organisationens hovedbegivenhed, fandt sted i Los Angeles og havde 6.500 deltagende atleter fra 165 lande, som med stort mod, stor glæde og stor målbevidsthed konkurrerede i 25 forskellige sportsgrene. Før denne enorme begivenhed kunne finde sted, måtte hundredvis af mennesker samarbejde om hurtigt at organisere 30.000 frivillige og 500.000 tilskuere og indsamle millioner af dollars i donationer. Det var særlig vigtigt at have teknologi, som kunne hjælpe organisationen med at handle hurtigt. Organisationen benyttede Google Apps til at koordinere og samarbejde med deres frivillige. Med henblik på at tiltrække et stort og entusiastisk publikum brugte organisationen Google Ad Grants til at køre en AdWords-kampagne, der genererede 44 % af de nye brugere på websitet og halvdelen af deres nye abonnenter. Google Analytics gav organisationen en god oversigt over brugernes adfærd på websitet. Det gjorde det muligt for dem at måle omfanget af interaktionen, og hvilke typer interaktion der blev genereret, hvilket gav dem en bedre forståelse af, hvor interessen kom fra. Ved hjælp af YouTube Studie i Los Angeles kunne organisationen skabe medrivende videoindhold på et meget begrænset budget.

Vores mission om at skabe bevidsthed, der fører til accept og inklusion, gjorde det vigtigt at vise disse fantastiske historier for så mange mennesker som muligt. Google hjalp os med at finde ud af, hvem vores målgruppe er, men også med at nå ud til så mange mennesker som muligt verden over for at sprede budskabet.

Patrick McClenahan, formand og administrerende direktør, Special Olympics World Games 2015

Få flere oplysninger om disse inspirerende nonprofitorganisationer, og hvordan de bruger teknologi til at fremme deres missioner