Administrer nu

Find svar på dine spørgsmål om virksomhedsprofiler

Ofte stillede spørgsmål om virksomhedsprofiler

Din virksomhedsprofil er et værktøj, der giver dig mulighed for at styre, hvordan din virksomhed vises på Google Søgning og i Maps. Via din virksomhedsprofil kan du få kontakt til kunderne, opslå opdateringer, vise dine produkter og tjenester, tage imod madbestillinger online og meget mere.

Få flere oplysninger om, hvordan Google indhenter oplysninger om din virksomhed

Nej. Det koster ikke noget at oprette en virksomhedsprofil på Google, og du kan administrere din virksomhed direkte fra Google Søgning og Maps, så du kan begynde at nå ud til flere potentielle kunder.

Du kan bruge Google Maps-appen til at administrere din virksomhedsprofil på din mobilenhed. På en computer kan du administrere den direkte via Google Søgning i en browser.

Få flere oplysninger om, hvordan du opdaterer din profil fra Søgning og Maps

Ja, du kan godt have en profil, selvom din virksomhed ikke har en fysisk butik, forudsat at du betjener kunder direkte. Du kan f.eks. have en profil, hvis du har en hybridvirksomhed, hvor du betjener kunder på virksomhedens egen adresse, men også kører ud til eller leverer varer direkte til kunder. Du kan også have en profil, hvis du har en udekørende servicevirksomhed, hvor du kører ud til eller leverer varer direkte til kunder, men ikke betjener kunder på virksomhedens egen adresse (f.eks. hvis du har en vvs-virksomhed eller en rengøringsvirksomhed).

Få oplysninger om, hvordan du gør krav på og bekræfter din profil, hvis du har en udekørende servicevirksomhed

Ja, din virksomhedsprofil er et supplement til din virksomheds website, og den er med til at give websitet mere eksponering på Google Søgning og i Google Maps.

De fleste virksomhedsejere bekræfter ejerskabet af deres virksomhed via telefon eller sms eller ved at anmode om et postkort, som Google sender til virksomhedsadressen.

Få flere oplysninger om, hvordan du bekræfter din virksomhed

Bekræftelse giver os mulighed for at kontrollere, at du er den retmæssige ejer af virksomheden, så du har tilladelse til at administrere din virksomhedsprofil. Vi lægger stor vægt på sikkerhed og vil gerne sikre os, at kun du og/eller eventuelle godkendte administratorer foretager opdateringer af din profil.

Du kan vise, at du tilbyder tjenester både offline og online, ved hjælp af attributter på din virksomhedsprofil.

Få flere oplysninger om, hvordan du viser, hvilke tjenester du tilbyder online

Ja, du kan svare på anmeldelser, når du er logget ind på din konto. Når du svarer på en anmeldelse, bliver dit svar vist under kundens anmeldelse på Google Søgning og i Maps under "Svar fra ejeren".

Få flere oplysninger om, hvordan du svarer på anmeldelser

Ja. Hvis din virksomhed tilbyder specifikke tjenester med forskellige åbningstider (f.eks. særlige åbningstider for levering og take-away), kan du vælge "Flere åbningstider" i stedet for særlige åbningstider.

Få oplysninger om, hvordan du angiver flere åbningstider

Brug attributter til at fortælle kunderne, hvilke tjenester du tilbyder, f.eks. "Spisning på stedet" eller "Afhentning udenfor". Du kan også angive de tiltag, din virksomhed har sat iværk, f.eks. "Der skal bæres mundbind", "Vi tester vores personale" eller "Vi desinficerer bordene efter hvert besøg". Få flere oplysninger om, hvordan du tilføjer eller redigerer dine virksomhedsattributter.

Få flere oplysninger om redigering af attributter

Du bør opdatere din menu, hvis den er blevet ændret, eller hvis du har særtilbud eller andre tilbud med henblik på at tiltrække kunder. Hvis du vil opdatere din menu, skal du logge ind på din virksomhedsprofil. Klik på Info > Menu på menuen til venstre. Derefter kan du redigere eller tilføje elementer.

Få flere oplysninger om, hvordan du opdaterer din menu

Nu kan du også opdatere din virksomhedsprofil direkte fra Google Søgning og Maps. Det første, du skal gøre, er at logge ind med den Google-konto, du brugte, da du bekræftede din virksomhed. I Google Maps skal du trykke på dit profilbillede øverst til højre i mobilappen og vælge "Din virksomhedsprofil" for at få adgang til disse værktøjer. På Google Søgning skal du søge efter din virksomheds navn eller efter "min virksomhed" for at opdatere din profil.

Få flere oplysninger om, hvordan du opdaterer din profil fra Søgning og Maps

Google Places til virksomheder, Google-virksomhedsprofiler og Google+ virksomhedssider er blevet erstattet af Virksomhedsprofiler.

Ja. Via programmet for udvalgte partnere tilbyder vi samarbejde med partnere, der leverer nyttige tjenester til det overordnede sælgerfællesskab i Google My Business.

Få flere oplysninger om vores udvalgte partnere

Vi tilbyder værktøjer, der kan bruges som en hjælp til at opnå gode resultater for virksomheder af enhver art. Det kan være alt lige fra skræddersyet rådgivning til optimering af arbejdsgangen.

Find flere værktøjer

Med Google Ads kan du nå ud til flere kunder. Google Ads skaber kunder til din virksomhed, uanset hvad du sælger.

Få flere oplysninger om brugen af Google Ads

Deltag i samtalen

Administrer nu