HST


ACE
 Share

Recommended Posts

Hej Alle!

Jeg træner HST-programmet. Skal igang med 3.cyklus men er lidt i tvivl om programmet virker for mig da det er begrænset med forbedringer.. Jeg kører følgende øvelser igennem i denne rækkefølge..:

squat 2

bænkpres 2

dødløft 2

militarypress 2

cable crunch 1

træk til bryst 2

bend over row 1

incline DB 1

schouder laterals 1

cable crunch 1

preacherbench 2

dips 2

calf raises 2

cable crunch 1

Jeg kører med 2 % progression og kører e14 dages perioder fter 12-8-5-5 reps..

Et par spørgsmål:

1. Nogen generelle fejl mangler v programmet?øvelsesvalg?

2. Overvejer 20 rep breathing squat eller TJ dødløft single cyklus.. kan en af disse implementeres i HST?

3.Til sommer er der måske mere tid end normalt... nogen der kører nogle vilde split programmer der?

D var alt :blink:

Mvh Dolph

100 % Asshole

Link to comment
Share on other sites

Hvis han kan holde til det, ser jeg ikke nogle problemer. Det er jo ikke sådan at nogen muskelgruppe bliver overtrænet. - Især ikke med de få antal gentagelser hst bygger på.

Selv har jeg gang i noget lign., med henholdsvis 5*5 og 8*3. Er også oppe over 10 øvelser, og har endnu ikke oplevet overkill i form af træthed eller lign.

Link to comment
Share on other sites

Hvis han kan holde til det, ser jeg ikke nogle problemer. Det er jo ikke sådan at nogen muskelgruppe bliver overtrænet. - Især ikke med de få antal gentagelser hst bygger på.

Selv har jeg gang i noget lign., med henholdsvis 5*5 og 8*3. Er også oppe over 10 øvelser, og har endnu ikke oplevet overkill i form af træthed eller lign.

<{POST_SNAPBACK}>

hej Vuffi..

Jeg mener heller ikke jeg overtræner når det er HST og få sets..

Skal dødløft køres på samme måde som de øvrige øvelser mht reps?

Har du prøvet HST? og hvis ja hvorfor træner du så i stedet 5*5? Hvordan ser dit program ud?

mvh Dolph..

Link to comment
Share on other sites

Hvis han kan holde til det, ser jeg ikke nogle problemer. Det er jo ikke sådan at nogen muskelgruppe bliver overtrænet. - Især ikke med de få antal gentagelser hst bygger på.

Selv har jeg gang i noget lign., med henholdsvis 5*5 og 8*3. Er også oppe over 10 øvelser, og har endnu ikke oplevet overkill i form af træthed eller lign.

<{POST_SNAPBACK}>

hej Vuffi..

Jeg mener heller ikke jeg overtræner når det er HST og få sets..

Skal dødløft køres på samme måde som de øvrige øvelser mht reps?

Har du prøvet HST? og hvis ja hvorfor træner du så i stedet 5*5? Hvordan ser dit program ud?

mvh Dolph..

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kører et fullbody program med 5x5 i basisøvelserne (dødløft, squat, bænk, evt dips), og 8x3 i de andre. Om man kan lide hst programmets reps/sets er op til en selv. Personligt kan jeg bedst lide det som ovennævnt.

Mit program ser ca. sådan ud: (ikke 100% kronologisk)

Dødløft

Squat

Bænkpres / Incline

Chinups

Dips

Upright Row / Barbell row

Military

Dumbbell/Hammer curl

Dips behind the back

Evt. Leg curl

Evt. Hyperextension

Mave

Biceps og triceps øvelserne varieres lidt efter lyst.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share