Annoncer for lokalt butikslager hjælper SportScheck med at ramme plet med oplevelsen for mobilkunder.

Millioner af mennesker, der elsker at løbe, vandre, skøjte eller snowboarde, handler hvert år hos SportScheck, der er Tysklands førende sportsforhandler. SportScheck er "mødestedet for aktive mennesker" og gør det nemt for kunderne at handle både online og offline med traditionelle kataloger, en stor netbutik, en mobilapp og mange fysiske butikker over hele Tyskland.

Om

  • SportScheck er Tysklands førende sportsbutik og mødested for aktive mennesker og har et sortiment med mere end 36.000 produkter fra 500 brands.

  • Hovedkvarter: Unterhaching, Tyskland.

  • www.sportscheck.com

Mål

  • Skabe en enkel shoppingoplevelse for kunder, der benytter flere forskellige salgskanaler.

  • Få flere besøg i butikken og en større omsætning inden for et defineret forhold mellem omsætning og udgifter.

  • Tilskrive butiksbesøg og offlineomsætning til betalte søgeindsatser.

Fremgangsmåde

  • Brugte annoncer for lokalt butikslager til at nå ud til brugere med relevante, placeringsspecifikke produktoplysninger.

  • Opsatte annoncer for lokalt butikslager med geografisk målretning for hver fysiske butik og forhøjede deres mobilbud.

  • Anvendte konverteringer via butiksbesøg og Google Analytics til at måle annonceeffekt på besøg i butikken og omsætning.

Resultater

  • En 108 % stigning i antallet af besøg i butikken ved en konstant butiksbesøgsrate.

  • Offlineomsætningen blev mere end fordoblet for trafik fra annoncer for lokalt butikslager.

Virksomheden bemærkede, at mange kunder hoppede frem og tilbage mellem brandets e-handelsplatform og de fysiske butikker. De fandt og undersøgte produkter online og gik derefter hen i butikken for at foretage købet. Det fik SportSchecks marketingteam til at tænke på bedre måder at nå ud til, kommunikere med og måle kunder på hver af kanalerne.

[Annoncer for lokalt butikslager] anvendes (https://support.google.com/merchants/answer/3057972?hl=da).

Brug af annoncer for lokalt butikslager til at være iøjnefaldende for folk, der søger på farten

Forestil dig en cykelrytter, der forbereder sig til et stort løb, og på den sidste træningstur punkterer hun. Hun har brug for et nyt dæk – hurtigt. Så mens hun er ude for at hente morgenmad dagen før løbet, tager hun sin smartphone frem for at se, hvad der er tilgængeligt i nærliggende butikker. I den situation sørger annoncer for lokalt butikslager for at gøre det nemt for cykelrytteren og fremhæve brandets tilgængelige produkter. Hun kan få oplysninger om, hvilke produkter der er tilgængelige i nærheden, og hun har mulighed for at købe online med det samme.

For at promovere hele sit butikslager online kørte SportScheck individuelle annoncer for lokalt butikslager med geografisk målsætning sat til en radius på fem kilometer omkring hver butiks placering. Derefter øgede marketingteamet mobilbuddene for at sikre, at annoncerne blev vist til relevante kunder på farten.

"Som en butik med flere forskellige kanaler var det vigtigt for os at nå ud til kunder på alle kanalerne. "Annoncer for lokalt butikslager var en fantastisk metode til at nå ud til vores kunder med relevante produktoplysninger, når de gik online for at søge."
- Rahel Götz, Teamleder for onlineperformancemarketing hos SportScheck

Når en bruger klikker på en af ​​SportSchecks annoncer for lokalt butikslager, sendes vedkommende til en lokal butiksfacade, der hostes af Google – en stærk digital butiksoplevelse. Direkte fra butiksfacaden kan brugerne se deres lokale butiks tilgængelige lager, sammenligne priser, tjekke åbningstider, finde rutevejledning og ringe direkte til butikken. Og når kunderne er klar til at købe, kan de gennemføre deres transaktioner i SportSchecks e-butik, i den lokale butik eller ved at bruge muligheden "Køb online, afhent i butikken".

"Som en butik med flere forskellige kanaler var det vigtigt for os at nå ud til kunder på alle kanalerne," siger Rahel Götz, der er SportSchecks teamleder for onlineperformancemarketing. "Annoncer for lokalt butikslager var en fantastisk metode til at nå ud til vores kunder med relevante produktoplysninger, når de gik online for at søge."

Måling af online til offline-effekten fra annoncer for lokalt butikslager

Efter udrulning af sine annoncer for lokalt butikslager brugte SportScheck butiksbesøgskonverteringer til at se, hvor effektive de nye annoncer var til at føre kunder til de lokale butikker. Konverteringer via butiksbesøg – som måler de aggregerede statistikker fra Google-brugere, der klikker på en virksomheds søgeannoncer og derefter besøger en lokal butik – gav brandet et klarere billede af digitale mediers rolle i kundernes fulde vej til køb.

SportScheck brugte også Google Analytics til at overvåge nøgle-metrics på siden for deres lokale butiksfacade, f.eks. andelen af ​​involverede brugere ud fra enhed, hvor mange personer der brugte knappen Klik for at ringe, og hvor mange der søgte efter rutevejledninger til en butik. Ved at udnytte denne indsigt kunne brandet løbende optimere kampagner rettet mod besøg i butikken og det deraf følgende offlinesalg.

SportScheck rammer plet med dobbelt så mange butiksbesøg og fordoblet omsætning

Bare syv uger efter lanceringen oplevede SportScheck en stigning på 108 % i antallet af besøg i butikken, og offlineindtægterne blev mere end fordoblede for trafik genereret af annoncerne for lokalt butikslager. Ved også at måle konverteringer via butiksbesøg kunne brandet også se hvor stor en rolle brugen af online spiller i at opnå håndgribelige resultater offline.

I dag er SportSchecks online- og offlineforretning ikke længere adskilt. "Ved at hjælpe med at øge offlinetrafikken og give vores team placeringsspecifikke effektivitetsdata i vores onlinekampagner blev begge verdener i sidste ende lagt sammen via annoncer for lokalt butikslager, og vores image som innovativ butik med flere forskellige salgskanaler blev styrket," konkluderer Rahel Götz.