WaterAid

Den britisk baserede internationale udviklingsorganisation WaterAid bruger Googles værktøjer til at få deres budskab igennem, analysere websitetrafik og arbejde mere effektivt. YouTube er for dem en meget vigtig metode til at få deres budskab ud til et yngre publikum, som måske ikke besøger deres website. Google Maps hjælper dem i forbindelse med deres massedeltagelsesevents ved at vise brugerne, at de er en del af en kæmpestor begivenhed. Google Analytics giver dem mulighed for at analysere deres websitetrafik ned til mindste detalje og foretage ændringer direkte på deres website.

Foto af WaterAid på dette website tilhører WaterAid/GMB Akash/Panos.

[Googles] værktøjer bliver mere og mere integrerede, hvilket betyder, at du kan trække en YouTube film ind over dit Google Earth-lag. Din Analytics taler med din AdWords. Og det hele bliver mere sammenhængende.

Joe Downie, websitedirektør, WaterAid

Få flere oplysninger om disse inspirerende nonprofitorganisationer, og hvordan de bruger teknologi til at fremme deres missioner