Direct Relief International

Mission

Ofre for uroligheder, fattigdom og katastrofer. Hvordan får de livsnødvendige forsyninger og lægehjælp, om de så er involveret i katastrofer som Katrina, jordskælvet og tsunamien i Japan, skovbrandene i det sydlige Californien eller befinder sig i uvejsomme, fattigdomsramte områder som Afrika og Haiti? En af de 20 mest effektive nonprofitorganisationer i USA, Direct Relief International, er der for at hjælpe. Direct Relief International blev grundlagt i kølvandet på anden verdenskrig for at hjælpe folk i efterkrigstidens Europa, som levede i ekstrem nød. I dag sender Direct Relief lægemidler, forsyninger, kosttilskud og medicinsk udstyr til lokale klinikker og hospitaler i 72 lande og er den eneste licenserede nonprofitorganisation, der leverer lægemidler til alle 50 delstater i USA.

Det ønskede de at gøre

For otte år i træk har Forbes Magazine udnævnt Direct Relief som en ud af kun to almennyttige organisationer i USA, der er 100 % effektive med hensyn til pengeindsamling. Direct Relief finansieres udelukkende af private kilder og arbejder hårdt for at opnå dette niveau af effektivitet, men nonprofitorganisationen står over for udfordringer, der er fælles for alle almennyttige organisationer. Hvordan kan folk finde dem? Hvordan kan de opnå flere donationer med begrænsede ressourcer? Hvordan kan organisationen få succes, når andre agenturer har mulighed for at bruge millioner på markedsføring?

Hvordan gjorde de det?

Hos Direct Relief besvarer Google til nonprofitorganisationer disse spørgsmål og mange flere ved hjælp af et altomfattende sæt Google-værktøjer. Organisationen bruger Google AdWords til søgemaskinemarkedsføring og indhenter ved hjælp af Google Analytics viden om bidragydere og sporer, hvordan de interagerer med websitet. Google Checkouts sikkerhed og brugervenlighed giver desuden brugerne af websitet mere tillid. Folk kan visuelt lokalisere Direct Reliefs globale indsats på organisationens website ved hjælp af Google Maps. På organisationens egen YouTube-kanal menneskeliggør videoers følelsesmæssige og uddannelsesmæssige effekt budskabet og udvider bevidstheden om mærket.

Foto fra Direct Relief International på dette website tilhører Direct Relief International.

Ved at udnytte de synergier, som Googles værktøjer giver, er Direct Relief nået ud til flere mennesker end nogensinde før, så mennesker i nød verden over får en bedre fremtid.

Alex Beauchamp, direktør for onlinemarketing og kommunikation, Direct Relief International

Virkede det?

I de første tre år efter at Direct Relief fik bevilling fra Google i 2003, har organisationen oplevet en imponerende stigning på 6.000 % i antallet af besøgende på websitet. Men Google så endnu mere potentiale og arbejdede hånd i hånd med Direct Relief for yderligere at optimere rækkevidden på nettet.

Den reviderede markedsføringsplan bestod af otte kampagnekategorier inden for betalt søgning og remarketing samt ca. 150 nye tekstannoncer, der blev lanceret i den første uge af december. Den 1. januar – afslutningen på den tid af året, hvor folk giver mest – viste resultaterne en stigning i antallet af onlinedonationer på 44 % i forhold til året før og en stigning på 40 % i det samlede beløb, der blev doneret online.

Den samlede trafik på websitet steg med 84 %. Remarketing-annoncer resulterede i 2 % flere konverteringer. Betalte søgetermer med varemærket (dem, der omfatter visse variationer af "Direct Relief International") indbragte en konverteringsfrekvens på 26 %.

Fremadrettet har Direct Relief planer om at udvide brugen af Google+ til at oprette et nyt sted på de sociale medier med et større publikum for at distribuere nyheder og information med større fortrolighed og rækkevidde, alt sammen i en meget professionel sammenhæng.

Få flere oplysninger om disse inspirerende nonprofitorganisationer, og hvordan de bruger teknologi til at fremme deres missioner