Få mest muligt ud af dine rapporter

Vi har samlet de oplysninger, som vi mener, du vil have mest brug for. Brug lidt tid på at konfigurere din konto, og brug denne checkliste undervejs til at få det bedste ud af Google Analytics. I vores Hjælp kan du finde svar på ofte stillede spørgsmål og hjælp til at oprette din sporingskode.

Kom godt i gang

Installer sporingskode: Installer din sporingskode, og få vist rapporter inden for 24 timer.


Opstil mål: Udpeg de vigtigste handlinger, som du vil spore, og se konverteringsfrekvenser for annoncer, markedsføringsinitiativer, e-handel og meget mere. Opstil mål for at måle din effektivitet.


Arbejd med rapportdata: Gå på opdagelse i dine data og få flere oplysninger om, hvordan du læser basisrapporter.

Maksimering af onlineannoncering og e-handel

Link til AdWords: Overvåg din AdWords-indtjening, dine konverteringer og dit investeringsafkast. Se denne korte video, så du kan se hvordan.


Optimer søgeord: Se videoer for at se, hvordan du får mest ud af dine annonceringsudgifter.


Tagkampagner: Spor konverteringer på bannerannoncer, e-mail-markedsføring og andre markedsføringsinitiativer.


Spor e-handel: Link e-handelseffektivitet til søgeord og markedsføringskampagner for at få oplysninger om ROI mv.

Udforskning af avancerede funktioner

Avanceret segmentering: Opret og brug tilpassede segmenter til isolering og analyse af specifikke dele af din trafik.


Tilpasset rapportering: Brug træk og slip-grænsefladen til at oprette rapporter med de data og dimensioner, du ønsker.


Flash-sporing: Forenklet sporing til Adobe Flash-, Flex- og AS3-indhold.


Opret tilpassede e-mailrapporter: Send regelmæssigt planlagte rapporter til stakeholders i din virksomhed.