GoogleAnalytics

Sociale kilder

Antallet af sociale platforme stiger fortsat, og det kan gøre en stor forskel, hvor du vælger at bruge tid på at komme i kontakt med fællesskabet. Rapporten Sociale kilder hjælper dig med at fokusere på, hvor du vil bruge din tid, og basere din taktik på data frem for "mavefornemmelse".

Sociale kilder

Oversigt

Se, hvilke sociale netværk og websites der henviser den mest kvalificerede trafik, så du kan finjustere dine sociale kampagner.

Hvorfor bruge sociale kilder?

Vi har gjort arbejdet for dig: Du kan nu nemt se al din sociale trafik på ét sted.

  • Få overblik over, hvilke sociale netværk der er vigtige for dit varemærke
  • Se, hvilke netværk der sender dig trafik
  • Se, hvordan de besøgende strømmer fra sociale netværk til dit website
  • Brug sociale kilder til at finde de sociale platforme, der er mest relevante for dit website

Hvordan fungerer det?

Med rapporten Trafikkilder i Google Analytics kan du måle og analysere trafik fra forskellige kilder såsom søgninger og henvisninger. Rapporten Sociale kilder segmenterer og grupperer automatisk henvisningstrafik fra hundredvis af sociale netværk, så du kan fokusere på analysearbejdet.

  • Ud fra de oprindelige sociale netværk grupperes henvisningstrafik på tværs af platforme, f.eks. YouTube
  • Udpeg de netværk, der skaber trafik på en bestemt side
  • Udpeg det indhold, der er populært på alle de forskellige sociale netværk
  • Sammenligningsdiagrammer viser al trafik og trafik fra sociale kilder

Hvor kan jeg finde det?

Du kan finde rapporten Sociale kilder på fanen Standardrapportering under Trafikkilder > Socialt > Kilder.