GoogleAnalytics

Remarketing med Google Analytics

Remarketing er en effektiv måde at øge rækkevidden på og til at bringe kunderne et skridt tættere på at foretage et køb. Det har aldrig været nemmere end nu at udnytte de mange data i Google Analytics og bruge dem til at øge effektiviteten af dine kampagner.

Remarketing

Oversigt

Remarketing med Google Analytics giver dig værdifuld viden om de besøgende på dit website, som viser interesse for dine produkter eller tjenester – f.eks. besøgende, der bruger tid på bestemte sider på dit website eller som lægger ting i indkøbskurven. Når du har identificeret din målgruppe, kan du vise annoncer, der er skræddersyet til den pågældende målgruppe, forskellige steder på Google Displaynetværket (GDN).

Hvordan fungerer det?

Vi har gjort det hurtigt og enkelt for dig at finde de ønskede kunder. Du kan enten vælge mellem en række foruddefinerede lister eller oprette dine egne tilpassede lister, som alle er baseret på velkendte Google Analytics-data, som f.eks. antal viste sider, besøgsvarighed og opnåelser af mål. Derefter kan du automatisk få sendt dine kundelister til Google AdWords og nærmest øjeblikkeligt få vist målrettede annoncer via blot nogle få klik. Du kan nå ud til lige netop den målgruppe, du ønsker, ved at udnytte fordelene ved de mere end to millioner websites på Google Displaynetværket.

Hvor finder jeg det?

Klik på fanen "Administrator" i øverste hjørne af Google Analytics (du skal være kontoadministrator for at kunne gøre dette), og klik derefter på fanen for "Remarketinglister".

Hvad får jeg ud af at bruge remarketing med Google Analytics?

  • Nå ud til de helt rigtige kunder ved at udnytte den detaljerede viden om deres adfærd på nettet
  • Vis målrettede GDN-annoncer baseret på dine specifikke kundesegmenter
  • Opret og rediger meget detaljerede lister nemt og enkelt på vores brugervenlige brugergrænseflade

Overvej, hvad remarketing kan gøre for din annoncestrategi

  • Identificer og land nye kunder i dit område
  • Få de kunder, der endnu ikke har besluttet sig, til at foretage et køb
  • Få potentielle kunder, der har lagt varer i indkøbskurven, men ikke har foretaget et køb, til at besøge dit website igen
  • Fasthold kunder, der tidligere har foretaget et køb
  • Tilbyd dine mest loyale kunder en særlig status og særlige tilbud

Kundeudtalelse

SPIL GAMES

"Remarketing med Google Analytics er meget nemt at bruge, og det giver os mulighed for at nå ud til lige netop den type brugere, vi ønsker. Integrationen med Google Analytics og AdWords er en stor fordel – vores teams havde slet ikke brug for oplæring for at kunne bruge det.

"Vi ser masser af muligheder for dette – f.eks. at køre flere, men mindre displaykampagner, der fokuserer på bestemte segmenter af vores kunder".

– Jeroen van der Veen, Senior SEA Specialist hos Spil Games