SOS Children's Villages

SOS Children's Villages udnyttede AdWords-værktøjerne til at maksimere effekten af deres Ad Grants-konto.

Markedsføringsmål

  • Øge antallet af donationer
  • Sprede kendskabet til organisationens mission
  • Opbygge en tilstedeværelse på nettet

Effektivitets-metrics

Over 100 %

flere månedlige websitebesøg

40.000

INR i månedlige donationer

30 %

vækst i trafikken på websitet årligt

Hurtigt overblik

Sted: New Delhi, Indien www.soschildrensvillages.in

Mission

SOS Children's Villages er en uafhængig, ikke-statslig, social udviklingsorganisation, der har ydet familiebaseret omsorg til børn i Indien siden 1964. I øjeblikket bor mere end 6.600 børn og unge i 32 SOS-børnebyer og 27 SOS-ungdomsfaciliteter i landet.

Markedsføringsmål

SOS Children's Villages var ikke en internetkyndig organisation, før den oprettede en Google Ad Grants-konto. Organisationen skaber sine AdWords-kampagner baseret på markedsføringsmål. De udnytter også forskellige AdWords-værktøjer og anvender de optimale løsninger, som anbefales af Google Ad Grants-teamet, til at nå deres mål.

Processen

SOS bruger de gratis AdWords-værktøjer til at administrere deres Ad Grants-konto. De gennemgår og implementerer de forslag, der tilbydes på fanen Muligheder og anbefaler dette værktøj til andre Grants-modtagere med begrænsede ressourcer. Desuden tilføjer SOS jævnligt relevante søgeord til deres kampagner og bruger annoncetekst, der fremhæver de vigtigste budskaber, til at nå ud til deres målgruppe og generere kvalificeret trafik til SOS-websitet.

Effekten af Google Ad Grants

Efter lanceringen af deres Ad Grants-konto steg antallet af månedlige besøg på SOS-websitet fra 3.000 til 8.000, og organisationen modtager i gennemsnit 40.000 INR i donationer om måneden fra deres Ad Grants-annoncer. Konverteringssporing giver organisationen mulighed for at måle effekten af deres kampagner, forstå, hvilke handlinger brugerne foretager, når de klikker på annoncerne, og se, hvilke kampagner der indbringer flest donationer. Disse data bruges til at sikre, at deres daglige budget er afsat til de kampagner, der hjælper dem med at opfylde deres mål. Undersidelinks hjælper desuden SOS med at promovere de sider på deres website, der genererer engagement, f.eks. siden Støt os.

"Ad Grants gør det muligt for organisationer, der ikke har mange ressourcer, at opfylde deres mål og nå ud til den rigtige målgruppe."
Kanchan Sen, Head of Individual Partnerships, Fund Development and Communications, SOS Children’s Villages