Science Buddies

Google Ad Grants hjælper Science Buddies med at præsentere elever for innovativt naturfagligt indhold.

Markedsføringsmål

  • Øge trafik og kendskab
  • Teste og finpudse de mest effektive marketingbudskaber

Effektivitets-metrics

18,2 millioner

websiteklik

100.000

nye tilmeldinger fra studerende

1.500

downloadede lærerressourcer

Hurtigt overblik

Sted: USA www.sciencebuddies.org

Mission

Science Buddies hjælper elever fra alle samfundslag med at opbygge deres færdigheder inden for naturfag og teknologi, så de kan blive produktive og engagerede borgere i det 21. århundrede. Organisationen forsyner millioner af elever, forældre og lærere i folkeskole og på gymnasiale uddannelser (K-12) med ressourcer, der afspejler den nyeste forskning i, hvordan man effektivt underviser i naturfagene. Science Buddies leverer unikt indhold, som er skabt af deres egne forskere. Disse ressourcer, som ikke er tilgængelige noget andet sted, tilpasses elevernes individuelle læringsforløb og er praktisk anvendelige i den virkelige verden. Ved at levere åben adgang og frit tilgængeligt onlineindhold ønsker Science Buddies at sikre, at alle børn har adgang til naturfaglig læring, uanset køn, etnicitet eller socio-økonomiske faktorer.

Markedsføringsmål

I modsætning til mange nonprofitorganisationer med fysiske kontorer opererer Science Buddies kun online. Deres vigtigste mål er at generere trafik til websitet for at præsentere børn for de tusindvis af sider med gratis naturfagligt indhold. Da over 25 % af brugerne besøger websitet fra mobilenheder, har Science Buddies for nylig opdateret til et mobilvenligt website for bedre at nå ud til elever, lærere og forældre på farten. De planlægger at udvide markedsføringen af deres populære Science Kit-program med henblik på at generere flere midler.

Effekten af Google Ad Grants

Science Buddies var en af de første brugere af Google Ad Grants-programmet. De meldte sig til programmet, da det blev lanceret i 2003, og blev senere Grantspro-modtagere. I 2004 kom 171.000 unikke besøg på Science Buddies fra Ad Grants; i 2005 var dette tal steget til 773.000 unikke besøg. I 2006 havde Google Ad Grants fordoblet trafikken til websitet. Direktør og grundlægger Kenneth Hess siger: "Google Ad Grants satte os virkelig på landkortet!" I de seneste 12 måneder har cirka 1.500 lærere registreret sig for at downloade ressourcer til at hjælpe med at styre elevernes naturfagsprojekter, og ca. 100.000 elever har registreret sig for at bruge emneguiden, der hjælper dem med at finde et naturfagsprojekt, der passer til deres interesser. Science Buddies udvikler nye spændende områder, f.eks. et arkiv med oplysninger om STEM-karrierer, sjove naturfagsaktiviteter og et nyhedsfeed med nyt om naturfag i realtid, og de planlægger at opbygge AdWords-kampagner til at promovere lanceringerne og inspirere flere håbefulde unge forskere.

"Google Ad Grants satte os virkelig på landkortet!"
Kenneth Hess, grundlægger og direktør, Science Buddies