Kiwis for Kiwi

Kiwis for kiwi øgede webtrafikken med 105 % ved hjælp af værktøjet Søgeordsplanlægning på deres Ad Grants-konto.

Markedsføringsmål

  • Øge trafikken på websitet
  • Øge synligheden på nettet og brandbevidstheden

Effektivitets-metrics

105 %

stigning i onlinetrafik

25 %

stigning i Google-henvisninger

Hurtigt overblik

Sted: New Zealand www.kiwisforkiwi.org

Mission

Kiwis for kiwi™ støtter lokale organisationer og interessegrupper, der arbejder for at beskytte kiwien og dens naturlige levesteder. De leverer finansiering, uddannelse og ressourcer til projekter til bevarelse af kiwien og skaber kontakt til frivillige til hvert projekt. Sammen har de til formål at øge bevidstheden, oplyse offentligheden og vække alle newzealænderes passion for at slutte sig til kampen og blive en del af Kiwis for kiwi™.

Markedsføringsmål

I løbet af de seneste to år har Kiwis for kiwi™ udviklet et loyalt, men lille følge. Deres webtrafik stagnerede, og organisationen voksede ikke. Kiwis for kiwi™ vendte sig mod Google Ad Grants for at etablere en stærk tilstedeværelse på nettet og nå ud til en større målgruppe. De ville finde en måde at generere trafik til deres website på, der kunne oplyse offentligheden, sætte personer i forbindelse med partnerorganisationer og tilskynde donationer.

Processen

Kiwis for kiwi™ arbejdede sammen med et reklamebureau for at finde ud af, hvordan de kunne opbygge kampagner og søgeord i AdWords-grænsefladen, der afspejlede deres markedsføringsmål. De delte kontoen op i tre forskellige kampagner (oplysning, brandbevidsthed og måder at blive involveret på) og brugte værktøjet Søgeordsplanlægning til at generere søgeord, der var relevante for hver kategori. Da de havde udviklet en generel liste, samarbejdede de med reklamebureauet for at finpolere udtrykkene, så de afspejlede det, deres organisation tilbyder, og de kunne kontrollere deres webtrafik.

Effekten af Google Ad Grants

Inden de havde annonceret med Google Ad Grants en måned, kunne Kiwis for kiwi™ rapportere, at trafikken til deres nationale fundraisingkampagne var steget med 105 % og nåede en rekord på 12.000 besøgende. I løbet af de næste 7 måneder voksede trafikken fra Google AdWords med 25 %, og i øjeblikket udgør den 80 % af det samlede antal besøg på websitet. De overvåger aktivt deres kampagner og er begejstrede over at se sådan en succes og vækst. Kiwis for kiwi™ har snart været Grant-modtager i et år, og de planlægger at implementere konverteringssporing i Google Analytics for at få en bedre forståelse af antallet af donationer, der kommer via AdWords.

"Med et begrænset markedsførings- og reklamebudget føler vi ofte, at vi prædiker for de omvendte. Ad Grants har givet Kiwis for kiwi en ny marketingkanal og mulighed for at nå ud til en ny målgruppe."
Michelle Impey, Executive Director, Kiwis for kiwi™