GlobalGiving

GlobalGiving brugte metrics om konverteringssporing til at generere kvalificeret trafik, der gav dem mulighed for at ansøge om deltagelse i Grantspro-programmet.

Markedsføringsmål

  • Øge antallet af besøg på websitets projektside
  • Udvide påvirkningen til nye lande
  • Generere onlinedonationer

Effektivitets-metrics

Over 4.000

konverteringer

Over 390.000

websiteklik

5.000

donationer

Hurtigt overblik

Sted: USA www.globalgiving.org

Mission

GlobalGiving er en organisation, der giver sociale iværksættere og nonprofitorganisationer verden over mulighed for at skaffe midler til at forbedre deres lokalsamfund. På GlobalGiving.org kan potentielle donorer søge efter projekter efter region eller emne, og den velgørende organisation, de har valgt, sender så opdateringer om, hvordan donationen bruges. GlobalGiving er en markedsplads for positiv effekt. Folk donerer deres tid og penge til velgørende organisationer, der gør verden til et bedre sted.

Markedsføringsmål

GlobalGiving erkender, at folk sædvanligvis kun donerer til en sag, når de er tilstrækkeligt informeret om den. Derfor bruger GlobalGiving deres website til at informere folk om emner og sætter derefter deres donorer i forbindelse med mere end 10.000 kvalificerede projekter rundt om i verden. Efter at have prøvet de traditionelle marketingmetoder vendte GlobalGiving sig mod Google Ad Grants i 2008 for at generere kvalificeret trafik til deres website og i sidste ende øge donationerne til deres forskellige projekter. I mere end seks år har de testet onlinemarketingstrategier på deres Ad Grants-konto for at opnå deres mål.

Processen

Kevin Conroy, Chief Product Officer, sammenligner AdWords' effektivitetsdata over tid med branche- og forbrugertendenser for at finde nye muligheder for opsøgende aktiviteter. Desuden viser metrics om konverteringssporing og klikmængdetendenser, hvilke kampagner og projekter der er stigende i popularitet, og hjælper Kevin med at sætte markedsføringsmål og skabe strategier for GlobalGiving. Med Google Ad Grants kan organisationen målrette mod den rette person på det rette tidspunkt med den rette opfordring til handling, og dermed hjælpe med at oplyse folk og i sidste ende få dem til at donere.

Effekten af Google Ad Grants

GlobalGiving installerede konverteringssporing for at spore, hvor mange donationer og abonnementer på nyhedsbreve, der kom fra deres Ad Grants-kampagner. De brugte metrics om konverteringssporing til at optimere deres kampagner og til at hjælpe med med at udnytte deres månedlige budget på 10.000 USD maksimalt. Dette gav dem mulighed for at ansøge om deltagelse i Grantspro-programmet og modtage et øget budget på 40.000 USD om måneden og opleve endnu større effekt fra deres Ad Grants-konto. Det øgede budget fordoblede i sig selv GlobalGivings trafik og forbrug af AdWords. I dag er trafikken på deres website på over 400 % af, hvad den var, da de startede med Ad Grants i 2008, og de tester stadig nye strategier for at udnytte deres øgede budget.

"Google Ad Grants har hjulpet med at føre over 350.000 besøgende til vores website, hvilket har indbragt yderligere 440.000 USD fra mere end 5.000 donationer."
Kevin Conroy, Chief Product Office, GlobalGiving