Fuse School

Fuse School benyttede data fra Google Analytics til at optimere deres AdWords Express-kampagner og nå målene for deres onlinemarkedsføring.

Markedsføringsmål

  • Generere websitetrafik
  • Øge kendskabet til brandet
  • Øge brugen af onlineindholdet

Effektivitets-metrics

73 %

websitetrafik genereret af AdWords Express

76 %

af den websitetrafik, AWX generer, er fra nye brugere

3

antal sider, der i gennemsnit blev set i forbindelse med AWX-trafik

Hurtigt overblik

Sted: London, Storbritannien www.fuseschool.org

Mission

Fuse Schools mission er at tilbyde gratis undervisning til alle via onlinekurser i naturfag, it, virksomhedslære, matematik og engelsk.

Markedsføringsmål

Fuse Schools markedsføringsmål er at øge kendskabet til brandet, og at flere ser deres undervisningsmateriale på nettet. De bruger Ad Grants' AdWords Express til at målrette mod brugere, der søger efter undervisningsmateriale, og lede relevant trafik til deres website. Målgrupperne er elever mellem 12 og 16 år samt lærere og forældre, der leder efter indhold til undervisning.

Processen

Lucy Billings, Fuse School Manager, brugte data fra AdWords Express-betjeningspanelet og Google Analytics-rapporter som grundlag for beslutninger om Fuse Schools onlinemarketing. Hun benyttede løbende Hjælp som referencemateriale og til at lære mere. Analytics-data viser, at besøgende, der først klikkede på AdWords Express-annoncer og derefter besøgte websitet, i gennemsnit så mindst én side mere end besøgende fra andre kilder, og at de, der vendte tilbage, besøgte seks sider.

Effekten af Google Ad Grants

Dette skyldtes i høj grad den viden, som Google Analytics leverede om antallet af besøgende fra AdWords Express-annoncer, og sporingen af deres adfærd, mens de var på websitet. AdWords Express til Ad Grants var den største kilde til trafik til deres website, da kampagnerne kørte i 2016. De stod for 73 % af de besøgende på websitet. Udover et større antal besøgende på websitet påvirkede AdWords Express også de besøgendes engagementsrater. De fleste AdWords Express-besøgende var førstegangsbrugere, men de, der vendte tilbage til Fuse School for at se mere indhold, besøgte i gennemsnit seks sider, så selvstudierne og fandt ud af, hvad websitet ellers havde at byde på.

"Vores organisation brugte Google Analytics og supportressourcer på nettet til bedre at forstå, hvordan vi kunne spore vores mål og sikre, at vi fik mest muligt ud af AdWords Express. Ved at registrere, hvor længe folk brugte på vores website, kunne vi se, om vi opnåede vores mål om at skabe fængende indhold."
Lucy Billings, Fuse School Manager