Federation of Canadian Artists

Ad Grants hjælper Federation of Canadian Artists med at fortælle kunstinteresserede om forskellige kurser og udstillinger ved hjælp af AdWords Express.

Markedsføringsmål

  • Generere trafik til websitet
  • Øge antallet af onlinetilmeldinger
  • Generere donationer

Effektivitets-metrics

70.000

klik på websitet

23 %

stigning i aktiviteten på nettet

7 %

stigning i medlemskaber på nettet

Hurtigt overblik

Sted: Vancouver, Canada www.artists.ca

Mission

Federation of Canadian Artists (FCA), en sammenslutning af canadiske kunstnere, blev grundlagt i 1941. Organisationen arbejder på at fremme alle canadieres viden om og forståelse af kunst og kultur ved at tilbyde uddannelse i samt udstillinger og formidling af billedkunst, og på at støtte og promovere både spirende og professionelle kunstnere, der er medlem.

Markedsføringsmål

FCA fokuserer på at skabe øget opmærksomhed med henblik på at udvide deres kunstnerfællesskab, fremme den canadiske befolknings engagement i undervisning og udstillinger samt at generere donationer. Ad Grants har hjulpet organisationen med at nå disse mål ved at øge trafikken til deres website, fremme tilmeldinger til aktiviteter og generere donationer via oprettelse af medlemskab på nettet.

Processen

Patrick Meyer, FCA's Executive Director, måtte sikre, at han strukturerede sin Ad Grants’ AdWords Express-konto effektivt for at nå FCA’s marketingmål. AdWords Express bød på en bred vifte af kategorier, som Patrick kunne vælge imellem. Han udvalgte omhyggeligt kategorier, der repræsenterede organisationen, og systemet genererede automatisk en liste over relaterede søgetermer, der ville udløse FCA's annoncer. Målretning efter sted var en anden effektiv målretningsstrategi i AdWords Express, som Patrick implementerede. Han brugte den til at vise annoncer for udstillinger internationalt, mens annoncer for undervisning i kunst blev vist lokalt inden for en afstand, hvor folk var villige til at rejse. Patrick kunne finjustere sine kampagner yderligere ved at holde øje med betjeningspanelet i AdWords Express, der viste de søgeudtryk, der var tildelt hans annoncer. Han identificerede søgeudtryk, der muligvis forårsagede irrelevant trafik til hans annoncer, og fjernede disse udtryk.

Effekten af Google Ad Grants

Med AdWords Express kunne FCA nemt nå deres målgruppe og bringe nye besøgende til deres website og ind ad døren til deres gallerier. I 2015 modtog deres AdWords Express-annoncer 70.000 klik, onlinetilmeldinger til aktiviteter steg med 23 %, og registreringer af faste bidragydere steg med 7 %. Den fleksible funktionalitet i AdWords Express gav Patrick mulighed for at skræddersy og målrette sit budskab, men der er nok automatisering til at gøre den løbende administration af kontoen til en overkommelig opgave. FCA vil fortsætte med at bruge AdWords Express til at opfylde deres marketingmål og fremme deres organisations mission.

"AdWords Express har vist sig at være en af de nemmeste og mest effektive metoder til at nå længere ud end vores nuværende medlemmer og kunder."
Patrick Meyer, Executive Director, Federation of Canadian Artists