Caritas

Med hjælp fra Google Ad Grants lykkedes det Caritasverband Frankfurt at seksdoble sine onlinedonationer.

Markedsføringsmål

  • Generér onlinedonationer
  • Rekruttere frivillige
  • Skab opmærksomhed

Effektivitets-metrics

646 %

stigning i antallet af onlinedonationer

Op til 5.000

flere besøgende om måneden

Op til 300.000

sidevisninger om måneden

Hurtigt overblik

Sted: Frankfurt, Tyskland www.caritas-frankfurt.de

Mission

Caritasverband Frankfurt e. V. (Caritas Association Frankfurt) blev grundlagt i 1901 og opererer over hele Frankfurt og omegn som en velgørenhedsorganisation for den katolske kirke. I alt 1.600 ansatte og ca. 2.000 frivillige yder forskellige former for sociale bidrag og hjælper folk i nød med mere end 100 faciliteter og tjenester.

Markedsføringsmål

Caritasverband Frankfurt arbejder hårdt på at fremme et samfund baseret på solidaritet og omsorg og stræber efter at øge den offentlige bevidsthed om dem, der lider under fattigdom og mangel. Velgørenhedsorganisationen er afhængig af onlinedonationer til at finansiere sit arbejde. Google Ad Grants hjælper nonprofitorganisationen med at styrke deres profil, tiltrække flere gæster til deres website, øge opmærksomheden omkring organisationens aktivitetsområder og øge antallet af onlinedonationer.

Processen

Caritas bruger annonceringsbudgettet, som Google Ad Grants leverer, på en målrettet måde ved at promovere onlinedonationer og annoncere ledige stillinger. Ved hjælp af målrettede kampagner fra Ad Grants kan organisationen nå ud til mennesker, der ønsker at hjælpe folk i nød, og mennesker, der søger arbejde, og hjælpe dem til at donere eller ansøge.

Effekten af Google Ad Grants

"Det er ikke nogen let opgave at generere onlinedonationer," forklarer Marketing Manager Christopher Franz. "Heldigvis har vi været en del af Google Ad Grants-programmet i et stykke tid. På denne måde har vi været i stand til at øge både vores synlighed på internettet og vores indtægter fra onlinedonationer." Ad Grants fandt hurtigt en måde at hjælpe organisationen på, og "da et stort antal flygtninge ankom til Frankfurt i slutningen af 2015 og havde brug for akut hjælp, lancerede vi en pengeindsamling via Google," fortæller Franz. "Så vi var tilstede med det rigtige budskab på det rigtige tidspunkt via den rette kanal og genererede derved hurtigt omfattende ressourcer." Sammenlignet med 2010 var Caritas i 2015 i stand til at øge sine onlinedonationer med 646 % og blev bedre til at gøre reklame for sit velgørende arbejde. Foruden Google Ad Grants planlægger organisationen at benytte sig af andre værktøjer fra Google for at tiltrække endnu mere opmærksomhed omkring problemstillinger og for at øge folks bidrag.

“Vi var i stand til at promovere muligheden for onlinedonationer ved hjælp af Google Ad Grants-programmet. Siden da har vi øget vores indkomst fra donationer markant. Denne forbedring var særligt tydelig i sektionen "Hjælp til flygtninge"."
Michaela Jacobsohn, Fundraising and Donation Management