Barnardos

Barnardos optimerede deres Ad Grants-konto med søgeord og annonceudvidelser og opnåede rekordhøje konverteringsrater.

Markedsføringsmål

  • Holde CTR på over 1 %
  • Øge antallet af konverteringer af donationer og e-mailregistreringer
  • Øge antallet af eksponeringer og indfange børnerelateret trafik, der ikke er brandspecifik

Effektivitets-metrics

2,57 %

opnået CTR

366 %

stigning i konverteringsraten

350 %

stigning i websiteeksponeringer

Hurtigt overblik

Sted: Dublin, Irland www.barnardos.ie

Mission

Barnardos er en af Irlands førende velgørende organisationer for børn. Organisationen driver over 40 lokale centre til gavn for børn i belastede områder. Organisationens mission er at hjælpe børn til at vokse op og trives i et trygt og givende miljø og dermed øge deres følelsesmæssige trivsel og forbedre deres læring og udvikling. Barnardos forstår, hvordan en familie og et fællesskab kan påvirke et barns opvækst og samarbejder aktivt med interessegrupper for børns vilkår for at nå deres målsætning om "at gøre Irland til det bedste sted i verden at være barn".

Markedsføringsmål

Barnardos er afhængig af frivillige og donationer, der støtter deres organisation. For at øge deres effektivitet og nå ud til endnu flere børn ønskede Barnardos at få mere trafik på deres website og indfange generelle børnerelaterede søgetermer, som ikke var brandspecifikke. De ville også gerne blive mere tilgængelige ved at fremhæve bestemte sider på deres website og ved at oplyse deres adresse og telefonnummer. De håbede at nå en bestemt målgruppe og øge den overordnede effektivitet ved hjælp af den rette kombination af søgeord og annonceudvidelser.

Processen

I 2013 arbejdede Jean O'Brien, Online Executive hos Barnardos, med en ekspert i annoncering på nettet og opdagede, at organisationens søgeord blev matchet med irrelevante søgninger. Jean anvendte modifikator til bredt match, sætningsmatch og eksakt match til at raffinere Barnardos' liste over søgeord og dermed vælge relevante udtryk og få bedre kontrol over, hvilke udtryk der udløste deres annonce. Da søgeordene var grupperet i passende annoncegrupper og -kampagner, tilføjede Jean undersidelinks, opkaldsudvidelser og placeringsudvidelser til at supplere annoncerne og dele yderligere oplysninger uden ekstra omkostninger.

Effekten af Google Ad Grants

Jeans bestræbelser på at forbedre Barnardos' AdWords-konto påvirkede søgeordseffektiviteten, donationer og onlineregistreringer. Barnardos rapporterer, at de opnåede en rekordhøj konverteringsfrekvens på 9,5 %, hvilket langt overgik deres andre platforme til onlinemarketing. Jean fortæller også stolt, at AdWords i øjeblikket genererer 15 % af alle e-mailregistreringer og 17 % af alle onlinedonationer. Siden de i 2007 begyndte at annoncere med Google Ad Grants, har de oplevet en støt stigning af brandbevidstheden, og AdWords tegner sig i øjeblikket for 28 % af alle sidevisninger på websitet. De fortsætter deres arbejde for børn i Irland og takker Google Ad Grants for muligheden for at annoncere online.

"Hvis det ikke var for Google Ad Grants, ville vi ikke have råd til onlineannoncering, og vi ville ikke have opnået de håndgribelige og pålidelige resultater."
Jean O’Brien, Online Executive, Barnardos