AmpleHarvest.org

Google Ad Grants hjælper AmpleHarvest.org til at nå ud til millioner af mennesker på landsplan uden et markedsføringsbudget.

Markedsføringsmål

  • Øge onlinetilmeldinger til fødevarebanker
  • Sætte fødevaredyrkere i forbindelse med lokale fødevarebanker
  • Generere donationer til at støtte driften

Effektivitets-metrics

7.000

tilmeldinger til fødevarebanker

1,3 millioner

websiteklik

62 %

ny websitetrafik

Hurtigt overblik

Sted: USA www.ampleharvest.org

Mission

AmpleHarvest.org forestiller sig et USA, hvor millioner af køkkenhaveejere udrydder madspild, underernæring og sult i deres eget lokalsamfund. Organisationen sætter 42 millioner amerikanere, som har overskydende fødevarer i deres have, i forbindelse med med lokale fødevarebanker, der leverer mad til de trængende og forhindrer, at mad går til spilde. AmpleHarvest.org giver sultne mennesker mulighed for at få mad, gør det muligt for underernærede at få sundere mad, forbedrer miljøet, hjælper til at opbygge fællesskaber og støtter lokal fødevareforsyning.

Markedsføringsmål

AmpleHarvest.org bruger deres Google Ad Grants-konto som deres primære metode til markedsføring. Selv uden et markedsføringsbudget og uden forudgående erfaring med onlinemarketing kan organistionen ved hjælp af Ad Grants promovere deres mission på landsplan og generere pengedonationer, så de kan fortsætte driften. De bruger deres Ad Grants-konto til at fortælle millioner af køkkenhaveejere og fælleshaver, som har haft en rigelig høst, at de kan dele deres høst, og hvor og hvordan de kan dele den.

Processen

Gary Oppenheimer, grundlægger af AmpleHarvest.org, ansøgte om deltagelse i Ad Grants-programmet i 2009. På grund af hans aktive kontostyring og implementering af konverteringssporing kunne han optimere deres månedlige budget og dermed blive godkendt til Grantspro-programmet i 2014, hvilket giver organisationen et øget budget på 40.000 USD om måneden. Han siger: "Grantspro har givet os enorme kommunikationsmuligheder, der typisk er utilgængelige for en lille nonprofitorganisation." Gary bruger AdWords Editor til at foretage masseændringer i sine kampagner og implementerer jævnligt de automatiserede forslag på fanen Muligheder for at forbedre kampagneeffektiviteten. Det øgede budget på 40.000 USD giver AmpleHarvest.org fleksibilitet til at teste en række kampagnestrategier og nå ud til deres målgruppe på flere berøringspunkter.

Effekten af Google Ad Grants

AmpleHarvest.org's AdWords-kampagner har genereret over 1 million klik på 5 år og over 60.000 konverteringer på blot et par måneder. Ad Grants har givet organisationen mulighed for at oplyse om, tilskynde og muliggøre donation af fødevarer i stort omfang, og AmpleHarvest.org har modtaget over 7.000 tilmeldinger til fødevarebanker, siden de lancerede deres AdWords-kampagner i 2009. De har fået en betydelig pressedækning og støtte, som i høj grad skyldes den store opmærksomhed genereret af Ad Grants.

"Ad Grants har fra starten været en vigtig partner for AmpleHarvest.org. I løbet af vores 150 første dage registrerede 1.000 fødevarebanker sig på landsbasis til at modtage lokalt dyrkede, friske fødevarer for første gang på grund af AdWords' store rækkevidde."
Gary Oppenheimer, grundlægger, AmpleHarvest.org