Søg Garagen Hej Gæst! Register

tuning af giantco sprint sport
#1
hej mennesker.
jeg håber der er nogen der kan finde ud af at guide mig til at tune min scooter.
Høre rygter om at man kan pille ved 2 skruer så den får mere benzin, men kan ikke finde de skruer.
men kan ikke pille ved ringen fordi møtrikkerne sidder alt alt for stramt
og nu er de næsten helt runde Ked af det
så håber nogen kan hjælpe mig
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det er en 4 takter og så er det eneste der duer flere kubik. Alt andet er spild af tid.

PS Husk nu at bruge store bogstaver, det går BS meget op i Grin
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#3
okay
Svar
#4
(13-11-2011, 16:11)giantcosprint Skrev: hej mennesker.
jeg håber der er nogen der kan finde ud af at guide mig til at tune min scooter.
Høre rygter om at man kan pille ved 2 skruer så den får mere benzin, men kan ikke finde de skruer.
men kan ikke pille ved ringen fordi møtrikkerne sidder alt alt for stramt
og nu er de næsten helt runde Ked af det
så håber nogen kan hjælpe mig

Du bedes venligst rette dit indlæg, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?).

Du kan læse mere om, hvorfor vi går meget op i, at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=5327

Skulle dette give anledning til spørgsmål, er du meget velkommen til, at sende en privat besked.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Hvis du har smadret skruen, ved Variatoren så får du nok aldrig den af
Siger i hvertfald held og lykke Målløs
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hmm, hvis du har ødelagt møtrikken til variatoren er der nok ikke andet at gøre end at finde en måde at klippe/save den af. Det kan du nok ikke uden at ødelægge krumtrappen, og det er altså en dyr affære..

http://www.thansen.dk/product.asp?c=6059...2116141618
//Kasper
Svar
#7
Rolig nu, Man kan altså sagtens få en møtrik af igen, Man bruger bare en Møtriksprænger

Men fremover så brug den rigtige top eller nøgle og ikke noget med at bruge svensk-/ skifte-nøgle på en scooter, det høre sig simpelthen ikke til på en maskine.

Ang tuning af Din Sprint, så er der som nævnt ikke meget andet at gøre end flere kubik, men for at den kan rende lidt hurtigere, så er det variator der skal kikkes på, samt på nogle af dem, der sidder også en lille skrue under låget til kaburatoren.

Søg her på sitet, ang begrænsninger på 4-t motore, så finder Du en masse tekst og billeder, det gør det hele meget nemmere for Dig.

Mvh René Smil
VGA Firefox "Ad vitam aut culpam"
Ny 20.April 2017  -  Nu +1.000km
Svar
#8
En anden løsning er at finde modhold på varioen og så tage møtrikken med en passende størrelse rørtang, og så skifte den ligeså snart den kommer af.

Evt bruge et variotool, og så en rørtang på, så er den afmonteret i løbet af 30 sekunder.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar


Forum spring: