Tema / Herfra lytter jeg: Ditte Hansen

Ditte Hansen er skuespiller, manusforfatter, instruktør og strikker. Hun er også kendt som podcaster sammen med to af sine skuespillerkollegaer i serien Mens vi strikker, hvor der snakkes om alt fra humor og personlighedstests til slåensnaps og sorg. Læs om hendes forhold til bøger og få hendes anbefalinger med på vejen.

Hvad betyder bøger for dig?

Jeg læser meget i forbindelse med mit arbejde i podcasten Mens vi strikker, som jeg laver sammen med Christiane Gjel-lerup Koch og Trine Gadeberg. I denne sæson har vi haft besøg af bl.a. Maren Uthaug og Helle Thorning-Schmidt, og som forberedelse har vi læst deres bøger. Jeg kan varmt anbefale både En blondines betragtninger og 11%. Læs i øvrigt alt af Maren Uthaug. Hun er en vild, fabulerende og morsom historiefortæller. Bøger for mig betyder underholdning, udsyn og indsigt. De er både en stor del af min fritid og mit arbejdsliv. Det er dér, jeg finder inspiration, men også slapper af med en god bog.

Hvornår læser/lytter du til bøger og podcasts?

Jeg læser, før jeg skal sove, men jeg udnytter også transporttid ved at lytte til lydbøger. Sommerferier er afsat til læs-ning, og jeg forbinder mine ferier med de bøger, jeg har læst i.

Hvad gør en god bog for dig?

Når jeg lytter til bøger, så flyver tiden. Jeg lever mig ind i en anden verden og slipper tankemyldret inde i mit hoved.

Hvilke tre bøger ville du anbefale?

Tre kvinder af Lisa Taddeo og Sult af Tine Høeg har begge gjort et stort indtryk på mig med deres ærlige skildring af kvinde-liv. Og så vil jeg anbefale alle at høre Glenn Bechs bog Jeg anerkender ikke længere jeres autoritet. Han indlæser selv bogen, og den er rørende og tanke-vækkende at lytte til.

 

Artiklen er også bragt i eReolens inspirationsmagasin, hvor du kan finde endnu flere interviews og inspiration til din næste læseoplevelse.