GoogleAnalytics

Multikanaltragte

Se på mere end det sidste klik. Se, hvordan dine marketingkanaler samarbejder om at skabe salg og konverteringer.

Oversigt

Dine kunder søger, sammenligner produkter og træffer købsbeslutninger på forskellige tidspunkter og forskellige steder, så hvis du kun måler afkastet på basis af det sidste klik, får du et ufuldstændigt billede, og måske går du glip af vigtig viden om, hvordan du kan nå ud til de mest værdifulde kunder.

Med multikanaltragte i Google Analytics kan du se på interaktioner i forskellige digitale medier og få vist, hvordan disse kanaler samarbejder om at skabe salg og konverteringer. Men vigtigere er det, at du kan bruge dette værktøj til at træffe afgørende beslutninger vedrørende marketing og annonceringsinvesteringer på makroplan (f.eks. valg af kanaler) og på mikroplan (f.eks. valg af søgeord og annonceplaceringer).

Hvordan fungerer det?

De fem multikanaltragtrapporter viser, hvilke kanaler dine kunder har interageret med i løbet af de sidste 30 dage før konvertering eller køb. Rapporterne giver dig værdifulde data såsom:

  • Assisterede konverteringer, der viser, hvordan og hvornår forskellige kanaler har haft en indvirkning på konvertering
  • Konverteringstid, som gør det lettere at se, hvor lang tid en konvertering har taget
  • Stilængde, som viser dig antallet af interaktioner før en konvertering
  • Topkonverteringsstier, som viser de ruter, som dine kunderne tager

Hvorfor bruge multikanaltragte?

  • Se alle dine digitale markedsføringskanaler på samme sted
  • Få øget indsigt i værdien af din marketingindsats
  • Se det samlede billede af de skridt, som dine kunder tager, før de foretager et køb eller en konvertering
  • Gør din marketing bedre med mere effektive kanaler
  • Træf de rigtige budgetbeslutninger vedrørende digital markedsføring

En kundes succeshistorie

ONYX HOSPITALITY GROUP

"Multikanaltragte giver os indblik i, hvordan kunderne når frem til vores website og foretager konverteringer – fra alle vores kanaler. Det giver os mulighed for at foretage analyser af værditilskrivningen ved vores onlinemarketingaktiviteter, så vi kan se på dem som kombinationer af kanaler og trin med varierende succes i stedet for sidst-klikkede kanaler isoleret set."