Annoncørvejledning: Samarbejde med tredjeparter

Introduktion til Googles onlineannoncering

Når du annoncerer på Google, kan du nå ud til nye kunder lige netop det tidpunkt, hvor de søger efter din type produkt eller tjeneste. Du kan vælge at blive debiteret for klik, eksponeringer eller konverteringer, afhængigt af hvilken kampagnetype du kører.

Når dine annoncer vises, leverer vi effektivitetsdata, så din tredjepartspartner kan spore, hvad der fungerer, og hvad der ikke gør. Googles annonceringsprodukter, AdWords og AdWords Express, giver rig mulighed for detaljeret analyse. De hjælper dig med at finde det nøjagtige investeringsafkast af din annoncering, og de giver din tredjepartspartner mulighed for at foretage optimeringsjusteringer, så du får det bedst mulige afkast. Se en oversigt over forskellene mellem AdWords og AdWords Express på support.google.com/adwords/express/answer/1689628

Du kan ikke kun vise annoncer på Google Søgning, men også på Googles netværk af partnerwebsites, herunder YouTube. Måske har du allerede lagt mærke til meddelelsen "Annoncer fra Google" på disse websites. På dette netværk kan du udnytte mulighederne i andre annonceformater, f.eks. billed- og videoannoncer.

Google og tredjepartspartnere

Vi er overbevist om, at Google-annoncering kan hjælpe din virksomhed med at få succes. Måske synes du ikke, at du har tid eller ressourcer til at opbygge – og løbende vedligeholde – en velfungerende konto. Det kan også være, at du bare gerne vil have lidt hjælp til optimeringen af en ekspert.

Det er der, vores tredjepartspartnere kommer ind i billedet. Der findes mange forskellige typer af tredjeparter på markedet, lige fra de allerstørste reklamebureauer og udgivere af rubrikannoncer til den selvstændige webkonsulent. Vi har udviklet vores partnerprogrammer som en hjælp til dig, når du skal vælge en tredjepartspartner. De deltagende tredjeparter, der har opfyldt kravene i et af ​​vores partnerprogrammer, må vise programmets badge på deres website. De to badges, som du sandsynligvis oftest støder på, er Google Partner og Premier SMB Partners.

Du kan kontrollere, om en virksomhed er certificeret i vores partnerprogrammer ved at klikke på badget på virksomhedens website. Hvis virksomheden er certificeret, ledes du til virksomhedens profilside på Google.

Sådan arbejder du sammen med en tredjepartspartner

En tredjepartspartner kan spare dig og din virksomhed for en masse tid og kræfter. Vi opfordrer dig til at holde dig informeret, involveret og opdateret om dine annoncekampagner, men overlade det tidskrævende arbejde til din partner, så opnår du de bedste resultater.

Tredjepartspartnere opkræver sædvanligvis et gebyr ud over prisen på din annoncering. Husk, at de leverer værdifulde tjenester som at administrere dine kampagner, sende dig rapporter, besvare dine spørgsmål eller optimere dine kampagner. Vi mener, at det er vigtigt for dig at have indsigt i de samlede omkostninger ved din annoncering, herunder hvilke gebyrer der opkræves af din tredjepartspartner. Du kan bruge dette beløb til at beregne dit investeringsafkast.

Her har du fem hurtige tip til, hvordan du bærer dig klogt ad som kunde:

  1. Vær selektiv. Når du vælger, hvilken tredjepartspartner du vil arbejde sammen med, skal du gå efter virksomheder med et Google Partner- eller Premier SMB Partners-badge. Du kan bruge Google Partnersøgning eller gennemse websitet Premier SMB Partners for dit område for at kontrollere, at en virksomhed rent faktisk er Google-partner eller Premier SMB Partner. Som en del af din udvælgelsesproces skal du også sikre dig, at du kender og er indforstået med varigheden af den kontrakt, som du indgår med partneren. Her følger et par kriterier mere, der kan hjælpe dig med at vælge den tredjepartspartner, der er den rigtige for dig:
    • Har den pågældende tredjepartspartner arbejdet med virksomheder i dit område før?
    • Hvad med virksomheder med lignende budgetter eller målgrupper?
    • Hvilke andre tjenester kan de tilbyde – ud over Google-annoncering – der kan hjælpe din virksomhed med at vokse?
  2. Vælg én partner. Du kan måske føle dig fristet til at dele dit budget mellem flere tredjeparter for at se, hvem der giver de bedste resultater. Det er du velkommen til at gøre, men vi anbefaler, at du tester dem én ad gangen. Google viser ikke mere end én annonce for en virksomhed på en side med søgeresultater, så det bliver svært at teste flere tredjeparter på én gang.
  3. Uddan dig. Det kan tage lang tid at forstå annoncering til bunds, men det tager ikke så lang tid at lære de grundlæggende principper ved Google-annoncering. Gennemgå afsnittet "Grundlæggende om annoncering" nedenfor. Få flere oplysninger ved at gå til Hjælp til AdWords på adwords.google.dk/support/aw eller Hjælp til AdWords Express på support.google.com/adwords/express/. Når du har en grundlæggende forståelse af disse programmer, kan du tage mere velfunderede beslutninger sammen med din tredjepartspartner.
  4. Stol på erfaring. Hvis du arbejder sammen med en virksomhed, der har administreret hundredvis af Google-annonceringskonti, så har de sandsynligvis oparbejdet stor ekspertise i forhold til Googles annonceringsprodukter. Hvis de fortæller dig, at visse brancher historisk set har højere omkostninger til onlineannoncering, eller at visse søgeord eller annoncer muligvis ikke fungerer for din virksomhed, så taler de sandsynligvis af erfaring.
  5. Evaluer din effektivitet. Medmindre dit fokus er på at øge kendskabet til dit vareværke, så er det vigtigste ved annoncering typisk dit investeringsafkast – dvs. hvor mange nye kunder kommer der ind ad døren. Så tag dig lidt tid hver måned til at måle, hvad du investerer, og hvilke resultater du får ud af investeringen.

Hvad du bør være på vagt over for

Vi synes, at det er vigtigt, at du får en virkelig god oplevelse med Google-annoncering. Hvis du ikke får det, vil vi meget gerne have, at du fortæller os om det. Husk dog først at arbejde sammen med din tredjepartspartner om at løse eventuelle problemer, inden du kontakter os.

Mange tredjeparter har opnået vores tillid ved at fokusere på det, der er i deres annoncørers interesse. Det er dog ikke alle tredjeparter, der gør det. Her er nogle aktiviteter, som du bør være på vagt overfor og fortælle os om:

Rapportér om en overtrædelse af politikken for tredjeparter

Mener du, at en tredjepartspartner overtræder denne politik? Fortæl det til os: Rapportér om en overtrædelse af politikken for tredjeparter.

Selvom vi muligvis ikke svarer dig personligt, når du kontakter os angående en tredjepart, undersøger vi dine kommentarer og skrider til handling, hvis det er nødvendigt.

Grundlæggende om annoncering

Hvis du har spørgsmål om din Google-annonceringskonto og har brug for hjælp, kan du besøge Hjælp til AdWords på adwords.google.dk/support/aw/ eller Hjælp til AdWords Express på support.google.com/adwords/express/.